Q-Tutkimus

SALON KÄYNTIKORTIN FREESAUS

Q-Tutkimus, Salon Torikeidas ja Salon Torikaffe toteuttivat yhteistyössä Salon toria koskevan kehittämiskyselyn touko-kesäkuussa 2015. Vastaajina ja arvokkaina palautteen antajina toimivat luonnollisestikin salolaiset – 218 vastauksen voimin. Lähtökohtana kyselyssä oli selvittää salolaisten tämänhetkistä tyytyväisyyttä toriin sekä sitä, miten toria voisi kehittää ja markkinoida enemmän. Noin puolet vastaajista edustaa ikäluokkaa 36–55 vuotta, mikä lienee keskimääräinen torin ”käyttäjien” ikähaitari. Reilu kolmasosa vastaajista ilmoittaa asioivansa torilla muutaman kerran viikossa, neljäsosa pari kertaa kuukaudessa. Vastaajista 79 % ilmoittaa olevansa tyytyväisiä ...

SALOSSA HANSKATAAN TÄMÄ HOMMA

Asiakaspalvelu, tuo olennainen osa ostotapahtumaa. Voiko se vaikuttaa ostajan lopulliseen päätöksentekoon? Kyllä muuten voi. Vaikka tuote olisi merkittävästi edullisempi kuin naapuriliikkeessä, voi asiakkaan kohtelu ratkaista valinnan. Taannoin bongasin paikallisesta sosiaalisen median kanavasta kehuryöpyn salolaista asiakaspalvelua kohtaan. Asiakaspalvelun taso oli ihan omissa sfääreissään. Miksi yleensä asiakaspalvelutapahtumasta kerrotaan jälkikäteen vain ne negatiiviset kokemukset? Pitäisi nimenomaan pyrkiä tähän kannustavaan keep on going -meininkiin. Mistä tunnistaa hyvän asiakaspalvelun? Itsellenikin on kertynyt omakohtaisia positiivisia kokemuksia salolaisesta asiakaspalvelusta. Ajatellaan nyt vaikkapa liikkeitä, ...

ASIAKKAILLA ON NYT VARAA VALITA

MUTTA ONKO KAUPPIAILLA VARAA MENETTÄÄ ASIAKKAITAAN? Kävin taannoin urheiluliikkeessä tarkoituksena ostaa uudet lenkkarit. Kenkäasioissa minulla on erityisen tarkat kriteerit ja koska kyseessä on erikoisliike, oletin palvelun olevan alusta saakka juuri sellaista – no te tiedätte – astut portista sisään ja heti ollaan kysymässä mitä saisi olla. Pakko myöntää, että joskus tämä ”hyökkäys” ärsyttää, kun nimenomaan ensin haluaisi katsella rauhassa, tutkia ja vertailla. Nyt myyjä huikkasi iloisen tervehdyksen ja jatkoi laatikoiden purkamista. Katsahdin ympärilleni: lisäkseni liikkeessä ...

MITEN SINÄ HYÖDYNNÄT OMAT PELKOSI?

VAI MAKSATKO NIISTÄ KALLIISTI? Kuulostaako oudolta, että omia pelkojaan voi ylipäätään hyödyntää? Miksi joku tekisi niin – varsinkin kun yleensä normaali reaktio on päinvastainen? Pelkojen aiheuttajia vältellään, paetaan ja hyssytellään. Luova johtaja ja yrittäjä Henkka Hyppönen on pureutunut kirjassaan Pelon hinta siihen, miten pelko voidaan kääntää voimavaraksi. Kirja koostuu mielenkiintoisista yksittäisistä esimerkeistä sekä konkreettisista keinoista pelkojen hallintaan. Kirjaa lukiessa alkaa väkisinkin pohtia omia kokemuksiaan ja pelkojaan – voisiko kirjan esimerkkeihin samaistua? Kaikilla meillä on pelkoja ...

SALOLAINEN OSTAA SALOSTA

"Mitä täältä ei saa, sitä ei tarvita." Näin tiivistää eräs kyselyyn vastanneista. Q-Tutkimuksen ja kauppakeskus Plazan yhteistyössä tekemän kyselyn tavoitteena oli selvittää salolaisten joululahjaostamista. Ilahduttavan moni vastaajista - lähes 80 % - aikoo keskittää joululahjojen ostamisen Saloon. Paikallisten yrittäjien tukeminen, ostamisen helppous ja tarjonta ovat perusteluina ostosten keskittämiselle. Jos todella mietitään salolaisesta näkökulmasta niin edellä mainitut perustelut ovat varsin osuvia. Paikallista yrittäjyyttä onkin syytä tukea aina kun mahdollista. Vaikka muutama vastaaja kertoikin lähtevänsä "suuremmille areenoille" ...

LOMASESONKI MUUTOKSEN KOURISSA

Kesäkelejä on piisannut ja helteitä riittänyt - kuka sitten on tykännyt ja kuka ei. Miksi muistella kylmää kesäkuuta räntä- ja raekuuroineen? Näyttäisi näin elokuun puolessa välissä, että ei ole sään puolesta kalenteriin katsominen. Koulujen alkaminen ei ole yhtä kuin syksy, vaikka se siltä tuntuukin - ainakin koululaisten mielestä. Kuvittele, että koulut alkaisivat vasta syyskuun alussa ja lomilta orientoiduttaisiin takaisin työmaailmaan. Kuulostaa itse asiassa aika hyvältä! Silloinhan se syksy vasta virallisesti alkaa. Valitettavan usein kesä luokitellaan kesä- ja heinäkuuksi. Kun elokuun ensimmäinen ...
Loading...